
El passat 21 d’abril de 2026 es va celebrar la sessió titulada “Tresoreria i actius afectes en les empreses familiars: problemàtica i criteris econòmics per justificar la seva afectació. Conseqüències en IRPF, ISD i IP”, organitzada al Col·legi d’Economistes de Catalunya.
L’acte va estar coorganitzat per la Comissió de Fiscalistes (REAF Catalunya) i la Comissió de Comptabilitat (comissió conjunta CEC-ACCID), consolidant la col·laboració entre ambdues àrees professionals en l’àmbit fiscal i comptable.
La sessió va ser presentada i moderada per Arnau Farré Andreu, vicepresident de la Comissió de Fiscalistes de REAF Catalunya, i va comptar amb les ponències de Oriol Amat Salas, catedràtic de la UPF Barcelona School of Management i membre de la Junta de Govern del Col·legi, i Carme Jover Díaz, presidenta de la mateixa Comissió de Fiscalistes.
Durant la jornada es van analitzar els principals reptes que planteja la qualificació de la tresoreria i dels actius financers en les empreses familiars, així com els criteris econòmics que permeten determinar si aquests poden considerar-se afectes a l’activitat empresarial. A més, es van abordar les implicacions fiscals d’aquesta qualificació, especialment en relació amb l’IRPF, l’Impost sobre el Patrimoni i l’Impost sobre Successions i Donacions, destacant la seva rellevància en la planificació fiscal de l’empresa familiar.
La sessió va posar de manifest la importància d’una correcta interpretació econòmica i fiscal dels actius en aquest tipus d’empreses, així com la necessitat d’adoptar criteris sòlids per optimitzar la seva tributació.
[Accés presentació Carme Jover]
[Accés presentació Oriol Amat]
